A napló

2010.10.01. 17:37

2010.08.23

Franciaország., Monteliér                                              22:54

..Hát elindultunk…Igazából ennek a hangulatában telt a mai nap.Meyrasban nagyon jól éreztük magunkat Janóéknál, Sajt és bor kóstoló hegyek.:)Megismerkedtünk a panzióban lakó többi magyarral is.szintén nagyon jó arcok.Két látványos helyre is elmentünk fürdeni (az egyik nevét sem tudom most hirtelen,de majd otthon utána nézek*)Szóval jól telt a szombat-vasárnap.(ja:negatívum-itt sem lett Rohloff olaj-szerintem talán nem is létezik)Ma kicsit csúszott amúgy a reggeli kelés,de kb.10:30-ra  menetkészek voltunk.A nagy kapkodásban,és úti lázban a Janóékon kívül senkitől sem köszöntünk el-elfelejtettük…

Az úton említésre méltó dolog  talán csak  a kezdet:az első emelkedőket nehezen vettük.Egy helyen meg is kellett állnom,nagyon erőtlennek éreztem magam.(egy energiaital helyrehozott)Az időjárás: kicsit fülledt a levegő,de elviselhető.Ma nem másztunk sokat,de kezdetnek elég is ennyi…Élelmünk két 800 gr os konzerv,és pár kísérő volt.Amúgy meglepő módon élvezhető ízűek voltak ezek a készételes cuccok (még hidegen is).Az éjszakát egy akácosban töltjük Montélier mellett.Sátrat vertünk(nem egy hü de jó táborhely) most kicsit csepereg az eső…Idebenn viszont 27 fok van.Már hulla vagyok,az alvással nem lesz gond…

*Utána néztem:Az egyik a la point  de diable.Az ördög hídja…

Mászás:890m,süllyedés:-965           bruttó idő 9:46

Itt a hazatérést ünnepeljük.A poén az hogy még el sem indultunk...

Az első emelkedőket kicsit nehezen vettük.Itt kb. egy liter vízet csavartam ki a pólómból.

Az első táborhelyünk.

08.24                                           23:31

Reggel sikerült hamar felébredni.7:05 kor már neki is álltunk a reggeli szertartásnak(reggeli ,tea,rakodás,sátorbontás stb.)Persze azért nem kapkodtunk így 9 lett mire elindultunk.Meleg van és nagyon párás az idő,lóg az eső lába.Az úti cél Grenoble városa.Haladunk szépen,kis mászás ,kis lejtő,ezek váltakoznak egész nap.Útközben dióültetvények mellett gurulunk.Rengetek van .és furcsa ,de öntözik őket.Pontban délben állunk meg ebédelni.A menü :disznósajt,bagett,sajt ,sör.(brutális méretű bagettek vannak erre felé..nem is tudom hogy eszik  közösen a család egy asztalnál ekkora valamikkel Különösebb extra történés nélkül jutottunk Grenoble-ba.(ja,jut eszembe,majdnem felmentünk az autópályára,már a felhajtón kolbászoltunk amikor ledudáltak minket)Aztán egy szép folyóparti bringás úton érkeztünk  a városba.(kicsit rontott a látványon,hogy komoly cigánytelep alakult ki a bringaút mellett…hát nem tekernék itt este)A városban tanakodás a térkép felett,merre tovább holnap.Lényeges volt megtervezni,mert akkor arra fele kell elhagyni a várost és intermarchét keresni.Döntés:a rövidebb de emelkedős helyett a folyóvölgyi de hosszabb utat választottuk.Egy kicsit hosszúra nyúlt bevásárlás után irány kifele a városból,és esti sátorhely keresés.Teljesen beépültek  az út melletti részek,nem találunk ideális helyet.Már sötét van,egy buszmegállóban vacsora.Kicsit új erőre kapva úgy határozunk,hogy addig megyünk amíg valami erdőt nem találunk.Aztán hamar lett:egy rét,és takarást nyújtó kis bokros rész..sátorverés,sör ,alvás…

Mászás:655m,süllyedés 590m                    bruttó idő:12:00

Már reggel meleg volt az idő,és elég párás.

Útban Grenoble felé...az autópályán:)

Találtunk egy kincset:Cannondale tandem!(Daniel Cattin kerékpárboltjában)

Grenoble (alsó kép)

08.25  Szerda

Ma van a harmadik nap,Pisti szerint ma van a vízválasztó(ma megutáljuk az egészet:)Amúgy gyors táborbontással indult a nap.Tiszta pára minden,a fű is olyan mint ha egész éjjel esett volna.A reggeli az első faluban volt.Krumplifőzelék konzerv,száraz kenyérrel.aztán elmentem WC-re egy kávézóban.Igazából ez magában nem poénos,de az már igen hogy szótárral vágtam neki a kalandnak.szerencsére rövid idő alatt megértették mit akarok,így nem történt nagyobb baj.:)Egy órával később Pisti a szótár helyett a fejlámpát választotta neki nem kellett kérdezősködni,viszont vak sötét várt rá azon a helyen…Egyébként a pedált jól nyomtuk egész 2 ig akkor ebédszünet.A boltba felváltva jártunk ,valaki mindig kinn maradt a bringákkal.Kb egy bevásárlásunk 10-12 euró volt.(két főre)Általában csokit,sajtot,valami konzervet,energiaitalt,egy kis sört,és ásványvizet vásároltunk.Ez így persze nem túl egészséges,a vitamint tablettákból pótoltuk.De vissza az ebédhez,mert a nap egyik poénja itt született.egy parkban kajáltunk amikor beleléptem egy orbitális méretű kutyasz*rba.Fetrengtünk rajta a röhejtől…az spd-t is totál belepte a cipőm talpán…Ebéd után viszonylag monoton tekerés (a monoton az annyira azért nem negatív.az ember közben kicsit elkalandozhat a gondolataiban,vagy gyönyörködhet a tájban..)volt a nap hátralevő részében.Illetve volt egy kis.kitérő.Bepróbáltunk egy jó kis emelkedősnek ígérkező mellék utat,ami azzal a főúttal futott párhuzamban amin haladtunk.Jó volt.(letört a kitámasztóm)Meg a láncom elég beteg ,ha látok valahol hátsó sort vennem kell,hogy a láncot le tudjam cserélni…Kényszer.Estig tekertünk.Egy város mellett éjszakázunk ,az autópálya mellett egy kis bokros rész rejtekében.(ja ma fürödtünk is! Egy nyilvános WC mosdójában!)ufós gyors vacsi:marhapöri konzerv+kuszkusz…most már csak hülyeség jut eszembe..nagyon álmos vagyok,befejezem

Mászás:930 m,süllydés:495    bruttó idő:10:21

Itt gondolnak a bringásokra..

08.25                22:39

Hogy is kezdjem?A legdurvább nap eddig a mai volt.De szépen az elejéről:szokásos 7:30 as kelés és aztán szépen sorban a napi teendők.Rájöttünk ha nem kapkodunk akkor 10 nél előbb kizárt hogy a nyergen üljünk.Durva hogy a kb 2 és fél óra kell az indulás előtt.A mai napra a következőt terveztük be:eltekerünk Lanslebourg-ig,majd itt keresünk egy kempinget,és lazsálunk egyet.(sörözés,mosás miegymás)és holnap hágómászás.Egy látványos kis út után (igazi Alpesi táj)begurultunk Lanslebourgba.A hely egy igazi turista paradicsom még nyáron is.Sokan vannak,mi lehet itt síszezonban?Mindketten adtunk fel haza üdvözlőlapokat(gondolván,a holnapi napba lehet belehalunk)De bajban voltunk az idővel:túl korán voltunk.!!Úgy döntöttünk,ha találunk boltot akkor veszünk estére konzerveket,és elindulunk felfelé.Így is lett,de aztán úgy belelendültünk(már néha 8cal is tekertem)hogy 1700méterre értünk.Itt meg azért nem kéne éjszakázni,így hát merész terv született:menjünk át ma a hágón!!Sötétedésig volt még egy óránk kb,és 3 kilométerünk.Nekivágtunk..bizony kemény volt.de 19:15 re felértünk.A látottak leírásával nem kísérletezem,majd az a pár fotó beszél helyettem.A magasság kőnél fotó,beöltözés télibe ,és kis tekerés után jött a jó kis lejtő-mulatság(szerpentines ,kanyargós,tépd a féket pálya)Kár hogy a táj ködbe burkolózott…az egész hangulata így is nem mindennapi volt…Átértünk Olaszországba,és most egy út melletti kis placcon sátrazunk.(pont rálátunk egy nagy völgyre,és egy városra,ami az éjszakai fényeivel nagyon mutatós)A vacsora vörösbor ,rákkonzerv és camembert ..(a rák nekem nem ízlett,de legalább már ilyet is ettem)A túra eddigi legjobb napja volt ez..

Mászás:1605m,süllyedés1040m       idő:10:40

Fort Marie Theresia

Bicajok felmálházva....(Aki megmondja hogy milyen bor címkéje az a narancs szinű a vázon az ajándékot kap:)

A hágó és utána a szálláshely(természetesen már Olaszországban)

2010.08.26                            22:45

Az első nap Olaszországban.JÓ kis ereszkedéssel kezdődött.Aztán síkság…De nagyon.Olyan mint otthon.Az első város Susa,biztos szép nem mentünk nagyon be,mert a Pistit az első kereszteződésben majdnem elnyomták…De amúgy a nap igazából eltelt így.Eseménytelenül.Tekertünk,nézelődtünk de a táj kicsit egyhangú.A gps-t kellett figyelni mert a térképünk elég szar.(1:800000)De nem kapunk sehol,mert amikor nekiállunk keresni akkor pont szieszta van.(este meg:ma még jó lesz ez)A hátsó sorom ,vagy valami egész nap kattog.Nem  túl jó hallgatni..Az idő meleg és fülledt,szemerkél is kicsit.Gyártelepek mellett haladunk,Torino körzetében nem meglepő.De azértt nem kesergünk persze,pl néha látunk prostikat az út mellett,azon mindig poénkodunk.Estére kempinget keresünk,de ezen a környéken nem igen vannak.Pedig egy normális alvás,fürdés,mosás  dobna rajtunk.Beértünk egy városba,19:30 körül van.Vettem egy hátsó sort Atala ? márkájú,és 40 euró ért mérték…de van.Kaját kéne szerezni,gyorsan egy mercatot.Találunk is egyet,zárás előtt 5 perccel értünk oda.Aztán itt egy helyi sráccal dumáltunk.Azt hitte hollandok vagyunk Magyarországról nem hallott még…Ajánlott egy motelt(nincs is ilyen)Egy pizzériába megyek érdeklődni,vizet adtak ,de használható infót nem.De jó fejek voltak.Marad a vadkemping…

Fürdés PET palackból,de nagyon jól esett.vacsora:tonhal.Ja,van borunk is,de extra silány.én ki is öntöttem a részem.(0.60Evolt és uy nézett ki mint egy doboz tej)mára ennyi..

A helyi új generáció...:)

08,28

Hajnali kettő tájban rókainvázió volt a sátor körül…(ekkor született meg a ha nem esik jól ne edd/idd meg gasztró szlogenünk is)Meg többet bármilyen szépen dekorált is,tetra packos  bort nem iszunkJ

Azért ezen események ellenére reggel egész korán felébredtünk.Egy kukorica tábla mögött volt amúgy a táborhely.Épp hogy elkezdtünk készülődni,megjelent egy autó egy  felettébb barátságtalan tekintetű utassal.Kb . a föld tulaja.Még kétszer visszajött kb 10 perces szünetekkel.Gyorsan pakoltunk és elhagytuk a tett helyszínét,nehogy még a végén rendőrt vagy ilyesmit hívjon.Útunk Piacenzáig vezetett (volna)Mára már kifejezetten koszosak,büdösek ,meg hasonlók voltunk.Sőt a fő gond hogy telefont is töltenünk kellene már(nem megy a dinamós töltő,a dinamó beállt) úgyhogy délután már úgy tekertünk hogy ma mindenképp kempingben alszunk,ha találunk.Közben egy potyautassal gyarapodtunk:út menti,istenháta mögötti  parkolóban találtam egy nokia  5530 ast.Közös megegyezés alapján égi ajándék titulust kapott és ment is a hátizsákomba a Megegyeztünk hogy majd itthon elfelezzük az árát.A nap folyamán extra dolog nem történt más.Nagyon meleg van,de azért toljuk neki.Estefele egy voghera nevű városba jutottunk.Találtunk egy panziót,és úgy döntöttünk maradunk.Este amit lehetett ruhákat kimostunk.Sőt!!Egy csatorna fedél segítségével a Pisti kicserélte a hátsó sort a bicajomon.Ez persze fejlámpák mellett történt az udvaron..A szálláson dolgozó férfi gondolom láthatott már nem egyszerű vendégeket,de ezt a műveletet kocsányon logó szemekkel nézte

Este kis levezető piázás,és vége a napnak.

A szállás (Hotel Corona) belülről...

...kívülről.

08.31                                       0:27

A tegnapi nappal adós vagyok még.Szóval:Ami ruhákat kimostunk azok éjjel száradás helyett sz_rrá  áztak.(az udvaron teregettünk,és éjjel esett)Így a reggeli indulás kicsit megcsúszott,úgy határoztunk hogy a szobába megszárogatjuk őket amennyire lehet,a szobai ventilátort is segítségül véve)Közben megreggeliztünk.Ehhez csak annyit,hogy a szobát úgy reklámozták előző este,hogy az árban van reggeli is.Volt ,de kicsit soványabb mint amire számitottam.(A sonkás tojás helyett pár édes kétszersült,és kis lekvár árválkodott az asztalon.:)

Persze azért megettük, közben egy csomót beszélgettünk a Fülöp-szigetekről származó portás hölggyel.Nagyon rendes volt.Mondtuk hogy hova megyünk(Magyarország) és megjegyezte hogy Budapest szép város…Reggeli után ,kb fél 11kor el sikerült indulni,ugy ahogy megszáradtak a ruhák is.Szépen haladtunk,de a PÓ folyó hívogató partja,és a kevés reggeli miatt hamar megálltunk.Úgy döntöttünk,hogy egyet főzőcskézünk ezen a szimpatikus helyen.

A menü gombás-sonkás-tojásos „izé” volt.Ismét levontuk a tanulságot,hogy a tojás ufóba nem való.Nem lehet normális rántottát készíteni benne.Mivel ma még A délután 3 órához képest keveset jöttünk,úgy döntöttünk hogy este is sokat megyünk.(Így is lett,de most alig bírok már írni…majd holnap)

Főzőcske a Pó partján 1

A Pó partján 2

2010.08.31             22:?

Most az Adriai tenger mellett egy Coronita társaságában üldögélek a fűben,szemben Velence fényei,szóval eléggé elfogadható most a hangulatom..sőt..:)Az előbb egy bangladesi család jött ide ismerkedni velünk, a családfő jól beszélt angolul,gratulált a távhoz.Sajnos pontosan már nem emlékszem mit akartam írni tegnap..Összegezve:nehéz a városokból kikeveredni,rettenetes a táblázás,a gps meg állandóan olyan utakra akar vinni hol a bringások le vannak tiltva.Szóval ez sok időnket elvesz.Nagyon sokan bringáznak,sokan integetnek,látván a felpakolt bringáinkat.Ez amúgy nagyon pozitiv érzés. .JA majdnem elfelejtettem egy fontos dolgot:egy útkereszteződésnél felmerült egy kérdés,hogy tegyünk e kerülőt a Garda tó fele ,vagy se.fej vagy írás módszerrel döntöttünk:így a Garda tónál is voltunk..(tetszetős a tó is ,a csajok is…)Majd Veronában is.A bevezető úton voltak meleg pillanatok:Dugóban a rengeteg kamion mellett egyensúlyozni egy 5 centis betoncsíkon…nem olyan jó.A városban sokat nem időztünk,bár bementünk a történelmi belvárosba is.De amit láttunk az tetszett. Ezen az estén nem mentünk olyan  sokat.Sőt végre ettünk igazi olasz pizzát is.(sonkás-sajtos volt,és persze finom.és tényleg tök vékony a tésztája)A szállásunk egy kiégett motel.szerűség volt.Mindenhol a  beomlott tető maradványai voltak,egy szoba volt használható,és persze éltünk is a lehetőséggel.Az egész olyan volt mint valami gyengébb horrorfilmbe cseppentünk volna .A láncfűrészes gyilkos is futkoshatott volna miattam,csak csendbe,hogy ne ébredjek fel:)De legalább nem kellett sátrat verni

.Másnap Padova következett.Kezdetben úgy tünt ,hogy az első olyan város ahol keresztül tudunk menni egyszerűen a biciklis úton.De aztán egyszer csak megszűnt ez az út,és elvesztettük a fonalat.(Egy elkerülő,egy autópálya volt köztünk és az út között ami Velencébe vezetett)Egyszer csak megállt mellettünk egy bácsi(nevezzük giovanninak)és megkérdezte merre tartunk.Kézzel lábbal térképpel elmagyaráztuk,és a bácsi látta hogy egy kukkot nem beszélünk olaszul ezért magyarázkodás helyett nyeregbe pattant ,és mutatta az írányt.Nagyon rendes volt ez tőle.Ráadásul elég sokat jött velünk,és az biztos hogy nehezen találtuk csak volna meg az utat.Búcsúzáskor nekiadtam egy üveg bort ,amit szuvenírnek szántam haza.Nem akarta elfogadni,de szerintem azért örült neki..

Aztán már csak a egyenesen kellett menni a tengerig.Ahogy közelebb értünk  Velencéhez úgy tűntek fel a szépen felújított nemesi villák..Bámulatos a látvány,és akkor még  Velencét nem is láttam.Átléptük az 1000 km-t.Ahogy az elején írtam,most a tengerparton vagyunk.itt mellettünk van egy kemping,még nem néztük az árát ,de ha nem drága(max 15 euró) akkor bemegyünk,ha nem akkor a szokásos.(az igazat megvallva a kempingbe bemászás is felmerült,de talán nem kéne..:)A vacsi saját készítésű gombás tészta lesz.az aperitif pedig olasz dió pálinka..de már elég késő van,kéne menni..

A fej vagy írás eredménye:jártunk a Garda-tónál is

Ez a gyerek meg nem normális...

Verona

Reggel a kísértethotelben.Épp "titokzokni" készül

Egy segítőnk.(a bácsi mutatta meg merre tovább)

A vacsora tálalva...(Fussina kemping)

2010 09.02    1:02

Fú,ezt a dátumot rossz leirni.Már ősz van akkor ezek szerint.Mindegy.

A mai fő attrakció Velence megtekintése volt.Átkompoztunk(12 euro egy retur jegy)Megnéztük mi újság a Szent Márk téren.A kikötőhöz egy talált térkép segítségével találtunk vissza.Velence jó hely,van itt minden:egy csomó turista,puccos kávézók ,gondolák,buzibár Stb.

A cool-túr körút után gyors vissza a kempingbe,és 13:55 kor elhagytuk azt.14:00 után már két napot kelletünk volna fizetni.Tehát elég későn álltunk neki tekerni,de azért a napi száz meglett.Most egy folyóparton sátorozunk.Felfedezés:a töltött tészta viszont nagyon hamar kész van az ufóban,és elég laktató is.megjegyzendő!

Holnap már valószínű Szlovéniába érünk.

Velence

Jártunk a Szent Márk téren is:)

09.02      22:43

A napunk kis bemelegítéssel indult.Egy kevésbé ismert sportról van szó.A neve:töltésmászás száritókötéllel,levezetésnek bicajvontatás szárítókötéllel.(A folyópart melletti töltés,ahol sátoroztunk nagyon meredek volt, és ilyen alpintechnikákat kellett improvizálni ,hogy megmásszukJEzután hamar útra keltünk a tengerpart volt a célpont,és persze a fürdés…Már majdnem Gradóban voltunk amikor meglett az első (remélem az utolsó )defektünk.Pisti bicaja lett az áldozat.DE hamar elháritottuk a problémát.Alig látok,most inkább alszom.

Egyik a favorit sátorozóhelyek közül.

"Gyere,kihúzlak!"  a töltésmászás szárítókötélel

Az első (és-bár itt még nem tudtuk-az utolsó) defektünk

09.03

Na szóval,tegnap hol is maradt abba?Leértünk a defekt után a tengerhez,és igazából hamar el is ment a kedvünk az időzéstől itt.Talán a rettenetesen iszapos és moszatos part,talán a 70éves monokinis néni volt az oka,de hamar az út folytatása következett.Elértünk Monfalconéba,és egy kúton vettünk normális Szlovénia térképet,használható arányút.(eddig 1:800000 nyomultunk olaszban,ami elég kaki.De az új már 1:300000 et tud.)Majd a tervezetnél korábban, 18:15 kor átértünk Szlovéniába.Nagyon pozitiv az első benyomás az országról.Jó utak,és gyönyörű táj.olyan dimbes-dombos,de tényleg szép.Az utak mellett szőlősök.Kb.30 km-t tekertünk még itt ma.Késő este lett és a nagyon kanyargós utak  és a vad sofőrök miatt inkább nekiálltunk sátorhelyet keresni.Az éjjeli bicajozás itt volt a legnagyobb élmény ,ezeken az erdei ,lejtős utakon…nagyon vadJA szállásunk nem a legjobb,közel vagyunk az uthoz,és sátorverés közben állandóan le kell kapcsolni a lámpát ha jön egy autó.Most amúgy Viparban vagyunk,reggelizünk,és indulunk.ma sokat akarunk tekerni,de sajna esőre áll…

A tengerpart...(Adriai-tenger)

Ennek a táblának nagyon örültünk.

09.03                       23:33

..És esett is De szerencsére nem olyan durván.Durva az a délelőtti mászás volt.

Hát ugye ez ahol jártunk az is az Alpok része,és erre térkép nélkül is rájöttünk.Egy erdei úton tekertünk délelőtt ami megdolgoztatott minket.De megérte a táj miatt…Kis tanyák az út mellett,gazdaságok..Hát itt tudnak a természettel együtt élni az emberek,azt hiszem.És persze az emelkedőnek is vége lett, a másik fele meg ugye a jutalom…

Ebédre bedobtunk egy pizzát.Én alig éltem utána,sok is volt,meg kezd rajtam valamilyen fáradtság előjönni..(=amihez a kávé meg a Red bull is kevés)…Csak pislogni volt erőm igy ebéd után.De azért összeszedtem magam,és Ljubljana következett.Hamar odaértünk….

Nem véletlenül becézik Szlovéniát "Európa Zöld szivének"

Egy Lasko Laskoban

?

Nem tudom hány óra van,sőt azt sem hogy mi a város neve ahol most vagyunk… A terv a következő volt:el tekerünk este a Ptuj nevű város mellett található tavakhoz és ott alszunk.csakhogy ebben a városban egy kereszteződésben megálltunk térképészkedni,meg valamit enni.Hirtelen megáll mellettünk egy autó,és itt kezdődött…az autóból kiszállt egy kicsit és két kicsit jobban illuminált srác,és ők mindenáron segíteni akartak nekünk.Sőt arra hogy elmeséltük honnan jöttünk még egy vacsorameghivást is kaptunk.Úgyanis az egyik utas is nagy bringás volt,és ráadásul ma van a szülinapja….:)Így hát egy szülinapi zsurba keveredtünk..nagyon jó fejek..Ettünk,ittunk,és itt fogunk aludni is.Nagy a party.Kissé torpid a tudatom be is fejezem…

Pillanatkép a szlovén barátainkkal

Újra itthon!  Bajánsenyénél léptünk Magyarországra.

..ennyit írtam naplómba .Befejezésül csak ennyit:másnap 110 km után Bajánsenyénél gurultunk ismét magyar földre.És itt azt hiszem mindkettőnkben vegyes érzések kavarogtak.Jó újra itthon…de véget ért a kaland amire régóta készültünk,s aminek ha rajtunk múlik jövőre lesz méltó folytatása…

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.